Vi söker kundtjänstmedarbetare med systemintresse

Borås Elnät står för trygghet, modernitet och närhet. Vi är ett lokalt, kommunägt bolag med i dagsläget cirka 90 anställda. Vårt arbete präglas av samhällsnytta – vi utvecklar och förvaltar samhällsbärande infrastruktur för el och it-kommunikation, för att boråsarna ska ha möjlighet att leva ett modernt liv. På www.boraselnat.se och www.splitvision.se hittar du mer information om oss och våra tjänster.

Dina arbetsuppgifter

Som kundtjänstmedarbetare kommer du tillhöra kundtjänstenheten, där tio personer gemensamt arbetar för att bolaget ska hålla en mycket hög servicenivå. Hos oss står kundens behov alltid i fokus och därför krävs såväl god kundkommunikation som god administration av sådant som berör kunderna.

Din vardag kommer därför att handla om just detta. Du kommer att kommunicera med våra kunder via telefon, mejl, sociala medier eller på plats i vår reception samt hantera administrativa uppgifter via vårt kundsystem. Där registrerar du kund-, avtals- och fakturaärenden för elnäts- och fiberkunderna, arbetar med fakturor och till viss del även systemadministration. Just denna roll kommer dessutom fokusera extra på fördjupad kunskap/support, arbetssätt och problemlösningar i vårt kundsystem.

I kundtjänstrollen ingår även att vara en stödfunktion till båda våra affärsområden Elnät och Stadsnät, exempelvis via samarbete kring rapporter, arbetsprocesser och viss systemsupport.

Din profil

Vi söker dig som brinner för service och som sätter kunden i fokus. Du som är en kreativ och systemintresserad person, med ett öga för hur vi kan utveckla våra arbetssätt och processer, med fokus på system.

För att passa i rollen behöver du också:

  • Några års erfarenhet ifrån kundtjänstarbete
  • Vara flexibel, men också strukturerad och målmedveten
  • …liksom lyhörd och bra på att samarbeta
  • Gilla nya utmaningar och vara nyfiken på nya system och problemlösningar av arbetssätt
  • Vara en god kommunikatör, såväl verbalt som skriftligt i både svenska och engelska, andra språk meriterande
  • Dessutom: goda kunskaper i Officepaketet med fokus på Excel

Ansök redan idag!

Skicka ditt personligt brev och cv till mario.golian@boraselnat.se. Sista ansökningsdag är 2018-10-19.

Har du frågor som rör tjänsten är du välkommen att kontakta kundtjänstchef Jeanette Jonsson på 033-35 54 50 alternativt jeanette.jonsson@boraselnat.se.

Kontaktuppgifter

Fackliga representanter:

VISION: Tommy Andersson, 033-35 54 86, tommy.andersson@boraselnat.se. Ola Ståhl, 033-35 31 71, ola.stahl@boraselnat.se.

Sveriges ingenjörer: Andreas Gustavsson, 033-35 72 68, andreas.gustavsson@boraselnat.se.

SEKO: Daniel Brink, 0731-46 20 62, daniel.brink@boraselnat.se.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Fakta

Titel på tjänsten: Assistent kundtjänst

Anställningsform: Tillsvidare

Sysselsättningsgrad: 100 %

Tillträde: Enligt överenskommelse

Ort: Borås

Län: Västra Götaland