Ska du flytta?

Då behöver du flytta eller säga upp ditt elabonnemang, beroende på om du flyttar inom vårt nätområde eller inte. För att allt ska vara klart när du flyttar — anmäl till oss i god tid, gärna 30 dagar i förväg. Observera att vi inte kan ta emot en anmälan som gäller bakåt i tiden. Abonnemang kan tidigast tecknas eller sägas upp när du tar kontakt med oss.

Flyttavgift

Vid flytt tar vi ut en administrativ avgift på 295 kronor.

Behöver vi koppla in elen samma dag som anmälan görs tillkommer ytterligare en avgift för hanteringen. Den är på 400 kronor om anmälan kommer innan klockan 15 en helgfri vardag. Efter klockan 15 samt på lördagar, söndagar och helgdagar är avgiften 1000 kronor.

Avgiften läggs på din första abonnemangsfaktura.

Flytt till eller från villa

Om du flyttar till eller från en villa är det viktigt att du tar en personlig kontakt med kundtjänst. Vid avflyttning behöver vi veta din nya adress och när du vill ha elen inkopplad där (om den nya bostaden ligger inom vårt nätområde). Vi vill också ha namn och personnummer på den nya ägaren/ägarna samt inflyttningsdatum.

Flytt till eller från lägenhet

Flyttar du till eller från en lägenhet kan du använda formulären nedan. Du får då en bekräftelse från oss inom några dagar. Är det mindre än en vecka kvar till du ska flytta in eller ut ber vi att du i stället kontaktar kundtjänst via telefon eller personligt besök.