Ska du flytta?

  • Till en ny bostad inom vårt nätområde? Då hjälper vi dig att stänga av elen i din nuvarande bostad och koppla in den på din nya adress.
  • Till ett område där vi inte äger nätet? Då hjälper vi dig att permanent avsluta ditt abonnemang hos oss.

Oavsett vilket kan du meddela oss detta genom att använda formuläret nedan.

Kom ihåg att meddela oss i god tid – senast en vecka innan du planerar att flytta.

Ska du flytta till eller från en villa?

Då är det smidigare att du tar personlig kontakt med kundtjänst, eftersom vi behöver lite kompletterande uppgifter. Vi behöver bland annat veta din nya adress, den nya ägarens namn och personnummer samt inflyttningsdatum.

Avgifter

Vid flytt inom vårt nätområde tar vi ut en administrativ avgift på 295 kronor. Vid permanent uppsägning av ditt abonnemang tar vi inte ut någon administrativ avgift.

Har du glömt att du skulle koppla in elen i din nya bostad? Då finns det möjlighet att koppla in den akut samma dag som du gör anmälan, men vi tar ytterligare en avgift för hanteringen. 400 kronor, om anmälan kommer innan klockan 15.00 en helgfri vardag. 1000 kronor om den kommer efter klockan 15.00 samt på lördagar, söndagar och helgdagar. Avgiften läggs på din första abonnemangsfaktura.

Ny som kund?

Är det dags att teckna ditt första egna elabonnemang eller är du nyinflyttad i Borås? Då ska du beställa ett nytt abonnemang.

FLYTTANMÄLAN/UPPSÄGNING
(Du får en bekräftelse inom ett par dagar)