Vi använder egna cookies och cookies från tredje part för att förbättra din navigeringsupplevelse. Fortsätter du att surfa vidare innebär det att du accepterar användningen av dessa cookies. Du hittar mer information under vår sida om GDPR.

Nyheter

Det här gäller kring Kivra och våra fakturor

Vi får just nu många frågor kring Kivra och våra elnätsfakturor. Därför vill vi hjälpa dig att reda ut hur det fungerar. Kanske har du liksom många andra precis laddat ner Kivra för exempelvis Covidpass? Det här kan vara bra att tänka på när det gäller Kivra och fakturor från oss.

Kivra logotyp

Är ni anslutna till Kivra?

Ja, det är vi! Det innebär att om du skaffar ett konto hos Kivra, för exempelvis covidpass, skattedeklaration eller myndighetspost, så kommer dina kommande fakturor från oss automatiskt att skickas dit. Undantaget är om du redan har e-faktura. Då fortsätter dina fakturor att komma som e-fakturor direkt till din bank, även om du skaffar Kivra.

Jag vill inte ha mina fakturor från er skickade till Kivra, hur gör jag?

Det kan du lösa enkelt genom att logga in på ditt konto hos Kivra. Gå sedan in under inställningar och avsändare. Där väljer du att plocka bort Borås Elnät AB som avsändare.

Observera att även om du tar bort appen från din telefon eller padda, är ditt konto fortfarande aktivt och används av de myndigheter som är kopplade till Kivra.

Mer information på Kivras webbplats

Om du gör ändringar eller säger upp ditt konto hos Kivra kan det ta några veckor innan det slår igenom. Mer information om hur det fungerar finns på Kivras webbplats.