Vi slår rekord i nöjda kunder
90 är vår magiska rekordsiffra!
Det är nämligen 90 procent av våra kunder som är nöjda med oss. Det visar vår senaste kundmätning i september 2022, som vi genomfört med hjälp av Enkätfabriken.
Antalet nöjda kunder har ökat stadigt
De senaste två åren har antalet nöjda kunder ökat stadigt, från 82 till 90 procent. Vi har aldrig haft så många nöjda kunder och är väldigt glada och faktiskt även stolta över det, framförallt för våra kunders skull. Vi vet att vi spelar en viktig roll i deras vardag, för att el och datakommunikation ska fungera. Det är därför vi går till jobbet varje dag och vi tar vår roll på största allvar.
Vi är trevliga och ger snabb hjälp
90-95 procent av våra kunder tycker att vi har ett trevligt bemötande, att de får snabb hjälp och tag på rätt person snabbt. De upplever också att vi har få avbrott och att vi åtgärdar problem snabbt. Här ligger vi högt över genomsnittet bland landets elnätsföretag. Vi ligger också i toppen när vi jämförs med andra elnäts- och energibolag i vår närhet i Västsverige.
Vi kan bli bättre på sociala medier och låga priser
Områden där vi får sämre betyg jämfört med Sverigesnittet är låga priser och sociala medier. 27 procent av kunderna upplever att vi har bra sociala medier och 43 procent att vi har en prisvärd eldistribution, även om trenden är något uppåtgående. Uppfattningen bland våra kunder är att vi inte är särskilt prisvärda jämfört med andra elnätsföretag, trots att vi är ett av landets billigare elnät. I årets nationella undersökning Nils Holgersson finns vi på sjunde plats i Västra Götalands län och på 20:e plats nationellt, sett till billigast elnätspris.
När det gäller våra sociala medier kan du följa oss både på Facebook och LinkedIn, där vi publicerar innehåll kontinuerligt. Men glöm inte att reagera på vårt innehåll genom att gilla, kommentera eller dela, för annars försvinner vi ur ditt flöde på grund av de algoritmer som styr sociala medier.
En positiv trend
Sammanfattningsvis har vi en positiv uppåtgående trend, där vi nu når över vårt eget mål om en kundnöjdhet på 87 procent.